Weekday vs Weekend ...

credit to google
ကိုုယ့္ပိုု ့စ္နဲ ့ မဆိုုင္ေပမဲ့ သေဘာက်လိုု ့

ကိုုယ္တိုု ့ညီအစ္မေတြ ေၿပာၾကတာက ရံုုးသြားရင္ ပိုုက်န္းမာတယ္။ ရံုုးပိတ္ရက္ အိမ္မွာေနရင္ မက်န္းမာဘူး။

ရံုုးတက္ရက္...
မနက္ ၆ နာရီကေန ၇ နာရီအထိ တရားထိုုင္ (မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ထိုုင္ၿပီး ၿပန္အိပ္ေနတာ ခပ္မ်ားမ်ား)။ ေရခ်ိဳး  ၇ နာရီ ၄၀ ဆိုု အိမ္ကထြက္ ငွက္ေတြကိုု အစာေကႊ်း။ အိမ္ကေန ဘူတာရံုုကိုု ၁၅ မိနစ္ လမ္းေလွ်ာက္ရတယ္။ ဘူတာရံုုမွာ ရထားပထဆံုုးတြဲ အထိေရာက္ေအာင္ ၅ မိနစ္ေလာက္လမ္းေလွ်ာက္။ ၇ နာရီ ၅၅ မိနစ္မွာလာတဲ့ R ရထားပထဆံုုးတြဲစီး။ စာဖတ္၊ မ်က္စိေညာင္းရင္အိပ္။ ဘူတာရံုုကေန ရံုုးကိုု ၁၀ မိနစ္ လမ္းေလွ်ာက္ရတယ္။ ၈ နာရီ ၅၀ ဆိုု ရံုုးေရာက္ၿပီ။ ၉  နာရီကေန ၉  နာရီခြဲအတြင္း မနက္စာစား။ ၂ နာရီတခါ ေရဘူးေရၿဖည့္၊ ရွဴးရွဴးေပါက္။ အလုုပ္ထဲမွာ စိတ္ဖိစီးတိုုင္း ေရနင္းကန္ေသာက္၊ အသီးေတြစား။ ေန ့လည္ ၁၂ နာရီဆိုု ဗိုုက္ကတဂီြဂီြ ၿမည္လာၿပီ ပရိုုဗိုုက္ရိုုတစ္ေဆးေသာက္။ ၁၂ နာရီခြဲဆိုု ထမင္းစားၿပီ ဗိုုက္ဆာေနေတာ့ ဟင္းမၾကိ ုုက္ဘူး မစားခ်င္ဘူး လုုပ္လိုု ့မရဘူး အကုုန္စားတယ္။ ေဖ့ဘြတ္ၾကည့္ ေႏြတုုန္းကဆိုု ေန ့လည္ ၁ နာရီကေန ၁ နာရီ ၂၀ အထိ ေဝါစထိလမ္း၊ ထရစ္နစ္တီဘုုရားေက်ာင္းဖက္ မိနစ္ ၂၀ လမ္းေလွ်ာက္တယ္။ ခုုေတာ့ ေအးလြန္းလိုု ့ အၿပင္မထြက္ေတာ့ဘဲ ေဖ့ဘြတ္ၾကည့္တယ္။ ေန ့လည္ ၂ နာရီကေန ၃ နာရီၾကား အသီးေတြစား။ ညေန ၅ နာရီဆိုု ရံုုးဆင္း အိမ္ကိုု ၆ နာရီခြဲေလာက္ေရာက္တယ္။ ေယာဂေလ့က်င့္ခန္း ၁၀ မိနစ္ေလာက္လုုပ္၊ ပန္းသီးရွလကာရည္ လက္ဖက္ရည္ဇြန္း တဇြန္းကိုု ေရတဖန္ခြက္နဲ ့ေသာက္။ ညစာခ်က္ၿပ ုုတ္ ထမင္းဘူးၿပင္။ ဟင္းဝယ္ေနက် အန္တီၾကီးက ၿမန္မာၿပည္ခဏၿပန္သြားေတာ့ ကိုုယ္တိုုင္ခ်က္ၿပ ုုတ္ေနရတယ္။ စားခ်င္တာေလးေတြခ်က္ ခ်က္ၿပီးရင္မစားတာက ခက္တယ္။ ကိုုယ့္ေနရာကိုုလာၿပီး တရံုုးလံုုးၾကားေအာင္ ေအာ္ဟစ္ဆူပူတဲ့ အင္မတန္ရိုုင္းပ်တဲ့ မန္ေနဂ်ာမကိုု သူေ႒းဆီသြားတိုုင္။ သူေ႒းက ေခၚဆူေတာ့ ကိုုယ့္ကိုုအညိႈးထားၿပီး ပညာၿပႏွိပ္စက္ မလုုပ္မထြက္ထြက္ေအာင္ လုုပ္ေနတဲ့ မန္ေနဂ်ာမေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲၿပီး လုုပက္ၿပန္ၿဖစ္ ေပါင္ ၂၄ ေပါင္က်တယ္။ ပါးစပ္ပ်က္လိုု ့ အစာစားခ်င္စိတ္မရိွ စားခ်င္တာေလးေတြ ရွာေဖြစားေသာက္ၿပီး က်န္းမာေအာင္ ၾကိ ုုးစားေနထိုုင္ပါတယ္။
တပတ္ ၃၊ ၄ ရက္ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ တေယာတီးေလ့က်င့္။ သတင္းေတြၾကည့္ ည ၁၀၊ ၁၀ နာရီခြဲေလာက္ဆိုု မ်က္ခြံပိတ္က်လာၿပီး ေခါင္းကေဒါင္ခ်ာဆိုုင္းေနၿပီ မအိပ္လိုု ့မရေတာ့ဘူး။ လုုပက္စ္ေၾကာင့္ ပင္ပန္းႏြယ္နယ္မႈ fatigue ၿဖစ္တယ္။ ေတာ္ေသးတယ္ insomia အိပ္မေပ်ာ္တာမၿဖစ္လိုု ့ အိပ္လည္းမေပ်ာ္ စားလည္းမစားဆိုုရင္ မလြယ္ေၾကာဘဲ။

ရံုုးပိတ္ရက္...
မနက္ ၆ နာရီ အိပ္ယာထ၊ ၇ နာရီ ၄၀ ငွက္ေတြကိုု အစာေကႊ်း။ အလုုပ္ေလွ်ာက္၊ အင္တာဗ်ဴးေၿဖဖိုု ့ စာၾကည့္၊ အဝတ္ေလွ်ာ္၊ ေန ့လည္တေရးတေမာ အိပ္ခ်င္အိပ္၊ ရုုပ္ရွင္ၾကည့္၊ စာဖတ္၊ စာေရး၊ တေယာတီးေလ့က်င့္။ အေဖ့လိုု အိမ္ရႈပ္ပြရင္ မေနတတ္သူမိုု ့လိုု ့ တပတ္တခါ၊ ၂ ပတ္တခါ အိမ္ရွင္း။ ခႏၶာကိုုယ္က လႈပ္ေတာင္မလႈပ္လိုု ့ ဗိုုက္မဆာ ဗိုုက္ဆာတဲ့အခ်ိန္မွစား ဝမ္းမမွန္။ ေန ့လည္စာနဲ ့ ညေနစာ ေပါင္းစားၿဖစ္တာမ်ားတယ္။ ေႏြရာသီတုုန္းက တရက္အၿပင္ထြက္၊ တရက္အိမ္မွာေနေပမဲ့ ခုုေဆာင္းရာသီမွာ အၿပင္မထြက္ဘဲ အိမ္မွာေနတာမ်ားတယ္။ ရာသီဥတုုက ေအးလြန္းတဲ့အၿပင္ ကိုုယ္ကလည္း တနာရီေလာက္ပဲ လမ္းေလွ်ာက္ႏိုုင္တယ္။ ၁၁၀ ေပါင္ပဲရိွလိုု ့ အားနည္းတယ္ ပံုုမွန္အေလးခ်ိန္ ၁၂၄ ေပါင္ၿဖစ္ဖိုု ့လိုုတယ္။ မၾကီးဆိုု ေပါင္ ၁၀၀ ပဲရိွတယ္ ဘယ္လိုုမ်ားေနတယ္မသိ။ ကိုုယ္ကေတာ့ ေပါင္ ၁၁၀ ကိုုေတာင္ အားနည္းေနတယ္ ထင္ေနလိုု ့။ ကိုုယ္က ဘယ္ေတာ့မွ ပိန္ခဲ့တဲ့သူမဟုုတ္တာကိုုး။ ကိုုယ္က ေမာ္ဒယ္ေလးလိုု ပိန္ပိန္ေလးဆိုုတဲ့ ခႏၶာကိုုယ္ထက္ ေမာ္ဒယ္သႏၱာလိႈင္လိုု ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္း က်စ္လစ္သန္မာ က်န္းမာတဲ့ခႏၶာကိုုယ္မ်ိဳးကိုု သေဘာက်တာ။ အရင္လိုုေဒါင္ေဒါင္ၿမည္ ၈မိုုင္ ေတာင္တက္ႏိုုင္ဖိုု ့ အခ်ိန္ယူရဦးမယ္။

ရံုုးတက္ရက္ဆိုု ၃ မိုုင္ တနာရီ မၿဖစ္မေန လမ္းေလွ်ာက္ရတယ္၊ ရွဴးမွန္မွန္ေပါက္တယ္၊ ေရမ်ားမ်ားေသာက္တယ္၊ ဝမ္းမွန္တယ္၊ စားခ်ိန္အိပ္ခ်ိန္မွန္တယ္။ ရံုုးပိတ္ရက္ဆိုု တမိုုင္ေတာင္ လမ္းမေလွ်ာက္ၿဖစ္၊ ဝမ္းမမွန္၊ စားခ်ိန္အိပ္ခ်ိန္မမွန္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္ ေၿပာပါတယ္ ရံုုးသြားရင္ က်န္းမာပါတယ္လိုု ့။ ေက်းဇူးေတာ္ေန ့ ေစ်းခ်လိုု ့ fibit alta hr ဝယ္ၿဖစ္တယ္။ ဝိုုင္းကလည္း fibit charge 2 ဝယ္တယ္။ သူ ့ bpm ႏွလံုုးခုုန္ႏႈန္းက ရံုုးပိတ္ရက္ဆိုု ၇၀ ေက်ာ္တယ္ ရံုုးတက္ရက္ဆိုု ၈၀ ေက်ာ္တယ္ မေကာင္းဘူးတဲ့။ ကိုုယ့္ bpm ႏွလံုုးခုုန္ႏႈန္းက ၆၀ - ၆၉  ၾကားမွာရိွလိုု ့ ေကာင္းတယ္တဲ့။ စိတ္ဖိစီးမႈမ်ားလြန္းလိုု ့ ၂ နာရီတခါ မ်က္စိမိွတ္ၿပီး ဝင္ထြက္ထြက္ေလ ၁၀ခါေလာက္ မွတ္တာကိုုး။ ကိုုယ့္ရဲ ့ေန ့စဥ္လႈပ္ရွားမႈ daily activities ကိုု ဖစ္ဘစ္ကေန စစ္ၾကည့္လိုုက္ေတာ့ ဝိုုင္းကေတာင္ေၿပာတယ္ မင္း ဘာေလ့က်င့္ခန္းမွ လုုပ္စရာမလိုုဘူး ရံုုးသြားေနရင္ကိုု က်န္းမာတယ္တဲ့။ ၂၀၁၅ လုုပက္စ္ အေတာ္ၿဖစ္တုုန္းက ကိုုယ့္ကိုု ရံုုးမသြားဘဲ အိမ္မွာအနားယူဖိုု ့ မိတ္ေဆြေတြက အၾကံေပးတယ္။ အိမ္မွာေနရင္ ကုုတင္ေပၚမွာပက္လက္ ပိုုၿပီးနာက်င္ကိုုက္ခဲ စိတ္ဓာတ္ပိုုက်တယ္။ ကြတကြတ တလႈပ္လႈပ္နဲ ့ ရံုုးသြားရင္ နာက်င္တာေတြကိုု ေမ့ေပ်ာက္လိုု ့ ပိုုက်န္းမာတယ္ဆိုုတာ ကိုုယ္ပဲသိတယ္။ ဒီပိုု ့စ္ဖတ္ၿပီးရင္ ရံုုးသြားဖိုု ့မပ်င္းေတာ့ေလမလား...

Merry Christmas ! Happy Holidays!
စန္းထြန္း
ဒီဇင္ဘာ ၂၂၊ ၂၀၁၈။

Merry Christmas ! Happy Holidays !

1 comment:

Anonymous said...

Merry Christmas and Happy New Year San Htun.