၁ ေပါင္ ...


ကိုုယ္ဟာ ဝလည္းမဝ ပိန္လည္းမပိန္တဲ့သူ။ စာေမးပႊဲေတြ နီးလာရင္ သူမ်ားေတြက အအိပ္ပ်က္ အစားပ်က္လိုု ့ ပိန္ၾကေပမဲ့ ကိုုယ္ကေတာ့ အိပ္ေရးပ်က္လိုု ့ မ်က္တႊင္းေဟာက္ပက္ ၿဖစ္တာကလႊဲရင္ လံုုးဝကိုုမပိန္တာ။ အအိပ္ပ်က္ေပမဲ့ အစားအေသာက္မွ မပ်က္တာကိုုး။ ဂုုဏ္ထူးတန္းႏွစ္မွာ အူအတက္ေယာင္ေတာ့ ဆရာဝန္က ခႊဲမလား ေဆးေသာက္မလားေမးေတာ့ ေဆးေသာက္ဖိုု ့ ေရြးလိုုက္တယ္။ အရည္ၾကီးပဲ ၁၀ ရက္ေလာက္ ေသာက္ရေတာ့ သိသိသာသာ ပိန္က်သႊားတယ္။ ပိန္ေညာင္ေညာင္ေလး ၿဖစ္သႊားတဲ့ကိုုယ့္ကိုု ၿမင္ရတဲ့အခါ သူငယ္ခ်င္းေတြက စိတ္မေကာင္း ၿဖစ္ၾကတယ္။ တသက္နဲ ့တကိုုယ္ အဲဒီတခါပဲ ပိန္ဖူးတယ္။ စကၤာပူေရာက္ေတာ့ အစ္မေတြက ဗိုုက္ပူေနတယ္ ဝိတ္ခ်ဖိုု ့ေၿပာေတာ့ ဗိုုက္ပူတာကိုု လက္ခံေပမဲ့ အရမ္းဝေနတာမွ မဟုုတ္တာ ဝိတ္ခ်ဖိုု ့ မလိုုဘူးထင္လိုု ့ လံုုးဝဝိတ္မခ်ဘူး။ ငယ္ငယ္တုုန္းက ေက်ာင္းရဲ ့ အားကစားအသင္းမွာ ပါတယ္ ထုုပ္ဆီးထိုုး၊ အာလူးေကာက္၊ အေၿပး ၿပိ ုုင္လိုု ့ရသမွ် အကုုန္ဝင္ၿပိ ုုင္တယ္။ ပုုသိမ္၊ ရန္ကုုန္ေရာက္ေတာ့ အားကစားကိုု လံုုးဝမလုုပ္ၿဖစ္ေတာ့တာ စကၤာပူေရာက္မွ ၿပန္လုုပ္ၿဖစ္တယ္ ဆိုုပါေတာ့။ စကၤာပူေက်ာင္း တက္ေနတုုန္းကေတာ့ အားကစားမလုုပ္ၿဖစ္ဘူး လုုပ္ဖိုု ့အခ်ိန္လည္းမရိွဘူး။ ေက်ာင္းကေန ည ၁၁ ခႊဲ ေနာက္ဆံုုးဘတ္စ္ကား၊ ေနာက္ဆံုုးရထားနဲ ့အိမ္ၿပန္ ပိတ္ရက္ေတြမွာလည္း ေက်ာင္းမွာ ပေရာဂ်က္ေတြ လုုပ္ရေတာ့ တကယ္ဘီးစီးတယ္။ ေက်ာင္းၿပီးလိုု ့ အလုုပ္ရွာ အလုုပ္ဝင္ၿပီးေတာ့မွ အားကစားလုုပ္ၿဖစ္တယ္။ တပတ္ ၂  ခါေလာက္ အိမ္နားက Trail ၊ ေဘာလံုုးကႊင္းမွာ သႊားေၿပးတယ္။ ေၿပးရတာ ပင္ပန္းေပမဲ့ ေရခ်ိဳးၿပီးခ်ိန္မွာ ေပါ့ပါးလတ္ဆပ္သႊားတာကိုု သေဘာက်တာကိုုး။

စတိတ္ေရာက္ေတာ့ ေက်ာင္းက အစားအေသာက္ေတြကိုု မစားႏိုုင္တာနဲ ့ ေလးေပါင္ေလာက္ က်သႊားတယ္။ တီခ်ယ္ဆိုု ဆယ္ေပါင္က်တာတဲ့။ တီခ်ယ္ဆိုုတာ တကၠသိုုလ္ တတိယႏွစ္တုုန္းက ကိုုယ္တိုု ့ကိုု OS (Operating System) သင္တဲ့၊ ေဒါင္းတင္ေမာင္းတင္ OS အဝင္ ေဒါၾကီးေမာၾကီး OS အၿပီးလိုု ့ ခ်စ္စႏိုုးကဗ်ာစပ္ခဲ့ၾကတဲ့၊ ခပ္ေခ်ာေခ်ာတီခ်ယ္က ယူအက္စ္ေက်ာင္းမွာ ပထမဆံုုးၿမန္မာေက်ာင္းသူ ကိုုယ္က တတိယေၿမာက္ၿမန္မာေက်ာင္းသူ။ ကန္တက္ကီၿပည္နယ္မွာ အင္တန္းရွစ္ဆင္းေတာ့ အခ်ိန္ၿပည့္အလုုပ္ ပိတ္ရက္မွာ အဆိုုင္းမင့္ တလခႊဲတခါ စာေမးပႊဲဆိုုေတာ့ ဘာအားကစားမွ မလုပ္ၿဖစ္ဘူး။ ကန္တက္ကီ အိမ္ရွင္ေတြကေတာ့ ေၿပးစက္မွာ ေၿပးၾကတယ္။ ကိုုယ့္ကိုုလည္း သူတိုု ့စက္မွာ ေၿပးခႊင့္ၿပ ုုတယ္ ကိုုယ္လား လႈပ္ကိုုမလႈပ္ခ်င္တာ။ ေမရီလန္းၿပည္နယ္ေရာက္ေတာ့ အိမ္နားက မက္သရူးဟက္ဆန္ Trail လမ္းက သာယာလြန္းေတာ့ သႊားေၿပးတယ္ လမ္းေလွ်ာက္တယ္။ နယူးေယာက္ေရာက္ေတာ့ အိမ္နားမွာ Trail မရိွတာနဲ ့ မေၿပးၿဖစ္ဘူး။ Gym ေတြရိွေပမဲ့ ကိုုယ္က Trail မွာ ေၿပးရတာကိုု သေဘာက်တာကိုုး။ ဒါေပမဲ့ တလ ၂ ခါ ေလာက္ေတာ့ ေတာင္တက္ၿဖစ္တယ္။ နယူးဂ်ာဆီၿပည္နယ္ကိုုေရာက္ေတာ့ ေတာင္ေတြ တက္ၿဖစ္ေနေပမဲ့လည္း မေၿပးၿဖစ္ဘူး။ အေပၚထပ္က တရုုတ္မေလးက ပန္းၿခံမွာ လမ္းသႊားေလွ်ာက္ရေအာင္ အေဖၚလိုုက္ခဲ့ပါလား ေခၚလိုု ့ အိမ္ကေန ၁၅ မိနစ္ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္ရတဲ့ ပန္းၿခံေလးကိုု သိသႊားတယ္။ အေဖ၊ အေမ လာလည္ေတာ့ ညေနတိုုင္း အဲဒီပန္းၿခံမွာ လမ္းေလွ်ာက္ၿဖစ္တယ္။ Prednisone ေဆးၿမင့္လိုုက္လိုု ့ ၁၀ ေပါင္ ဝိတ္တက္သႊားတယ္။ အေမခ်က္တဲ့ ဟင္းေတြကလည္း အရမ္းစားေကာင္းေတာ့ အသားကုုန္တီး။ ဝိတ္ခ်ဖိုု ့ဆိုုတာ မၿဖစ္ႏိုုင္။

အဲဒီေလ့က်င့္ခန္းသာလုုပ္ တကိုုယ္လံုုး ဝိတ္က်တယ္တဲ့
credit to - model Thandar Haling Facebook

ဆိုုဒ္ဇီးရိုုးေဘာင္းဘီေတြ မေတာ္ေတာ့လိုု ့ ဆိုုဒ္ ၂ ၿဖစ္သႊားၿပီ၊ ဗိုုက္ေတြပူ ေပါင္ေတြၾကီးလာေတာ့ ဝိတ္ခ်ဖိုု ့လိုုၿပီဆိုုတာ လက္ခံသႊားတယ္။ ခ်စ္အစ္မၾကီးက 5K ေၿပးရေအာင္ဆိုုေတာ့ ေၿပးမယ္ေပါ့ ေၿပးၾကည့္ေတာ့မွ ၁ မိုုင္ေၿပးဖိုု ့ေတာင္ အႏိုုင္ႏိုုင္။ 5K ေၿပးဖိုု ့ ဘယ္လိုုၿပင္ဆင္ရမလဲဆိုုတာေတြ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့မွ ဖိနပ္က အေရးၾကီးတယ္ဆိုုလိုု ့ အေၿပးအတႊက္ သီးသန္ ့ေရာင္းတဲ့ဆိုုင္ကေန အေၿပးဖိနပ္၊ ဘရာ၊ ေၿခအိတ္၊ ဖုုန္းကိုုလက္ေမာင္းမွာ ပတ္တဲ့ဟာေတြဝယ္။ ၁ မိုုင္ကေန ၂ မိုုင္၊ ၃ မိုုင္ ေၿပးႏိုုင္လာေပမဲ့ ပစ္လဲခ်င္ေလာက္ေအာင္ ဟတ္ဟတ္ထိုုး ေမာတယ္။ မေမာမပန္း ၾကာၾကာေၿပးႏိုုင္တဲ့နည္းေတြကိုု ရွာေဖြဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ေၿပးတဲ့ပံုုစံ၊ အသက္ရွဴတာက အေရးၾကီးတယ္။ အဲဒီအတိုုင္း လိုုက္လုုပ္ၾကည့္တာ သိပ္မေမာေတာ့ဘူး ဒါေပမဲ့ ၁ မိုုင္ေၿပးၿပီးရင္ ၂ မိနစ္ေလာက္ နားေနရတုုန္း။ ၃ မိုုင္ကိုု မနားဘဲ ေတာက္ေလွ်ာက္ေၿပးႏိုုင္ဖိုု ့ကိုု က်င့္ေနတုုန္း ေတာက္ေလွ်ာက္ေၿပးႏိုုင္လာရင္ ေၿပးတဲ့အၿမန္ႏႈန္းၿမင့္ရမွာ step by step ေပါ့။ ခုုေတာ့ ၃ မိုုင္ကိုု မိနစ္ ၅၀ ေလာက္ ေၿပးရတယ္ တပတ္ ၃၊ ၄ ခါ ေၿပးတယ္။ MapMyRun Apps မွာ ဘယ္ႏွစ္မိုုင္ကိုု ဘယ္ေလာက္ႏႈန္းနဲ ့ ေၿပးတယ္ ၾကာခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ ဘယ္ေလာက္ကယ္လိုုရီ ေလာင္ကႊ်မ္းတယ္ဆိုတာေတြက Motivate ၿဖစ္ေစတယ္။ လုုပက္စ္ေၾကာင့္ အနာရႊတ္ေတြရိွေနတဲ့ အဆုုတ္ဟာ အမ်ားၾကီးေကာင္းလာတယ္။ အဆုုတ္ဆရာဝန္က ေၿပးတာေကာင္းတယ္ ေမာေတာ့ အသက္ပိုုရႈ အဆုုတ္က ေအာက္ဆီဂ်င္ပိုုရတယ္တဲ့။ ေၿပးေတာ့ ပင္ပန္းၿပီး အိပ္ေပ်ာ္တယ္။ တေန ့ ၃ မိုုင္ တပတ္ ၄ ခါဆိုုေတာ့ တပတ္ ၁၂ မိုုင္ တလ ၄၈ မိုုင္ အနည္းဆံုုးတလ မိုုင္ ၄၀ ေလာက္ ေၿပးၿဖစ္တယ္။ 

ညဖက္ကိုု အစားအေသာက္ နည္းနည္းေလွ်ာ့ ဆရာမၾကီးေဒါက္တာေဒၚခင္ႏႊယ္ဝင္းညႊန္တဲ့ အရြက္ၿပ ုုတ္ရည္ေသာက္။ အိမ္ကေန ဘူတာရံုုကိုု ၁၀ မိနစ္၊ ဘူတာရံုုကေန ရံုုးကိုု ၁၀ မိနစ္၊ တေန ့ မိနစ္ ၄၀ အနည္းဆံုုးလမ္းေလွ်ာက္ရတယ္။ ေန ့လည္ထမင္းစားၿပီးရင္ Wall Street ၊ Trinity Church ဖက္ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ လမ္းေလွ်ာက္တယ္။ ေၿပာမနာဆိုုမနာ သူငယ္ခ်င္းက ဓာတ္ပံုုထဲမွာ နင့္ဗိုုက္ပူေနတယ္ေၿပာလိုု ့ မနက္တိုုင္း ေလ့က်င့္ခန္းလုုပ္ေတာ့ ဗိုုက္ပူတာ နည္းနည္းေလွ်ာ့သႊားတယ္။ ဆရာမၾကီးေဒါက္တာေဒၚခင္ႏႊယ္ဝင္းကလည္း ေၿပာပါတယ္ အဲဒီေလ့က်င့္ခန္းသာလုုပ္ တကိုုယ္လံုုး ဝိတ္က်တယ္တဲ့။ လုုပ္ၾကည့္ေတာ့ လႊယ္တယ္ထင္ရေပမဲ့ တကိုုယ္လံုုးနာတယ္ ခုုေတာ့ ၃ ခါပဲလုုပ္ႏိုုင္ေသးတယ္ မ်ားမ်ားလုုပ္ေလ ေကာင္းေလ။ ၂ လၾကာၿပီးတဲ့အခါမွ ၁ ေပါင္က်တယ္ ဒါေတာင္ မနက္ဖက္တိုုင္းတာမိုု ့လိုု ့ ညဖက္မတိုုင္းရဲဘူး။ သူမ်ားေတြမ်ား ၾကက္ဥၿပ ုုတ္၊ အသီးအရႊက္ diet ေတြနဲ ့ တပတ္မွာ ၁၀၊ ၁၅ ေပါင္က်တာေတြ ၿမင္ရေတာ့ တကယ္အားက်မိတယ္။ ကိုုယ္ကေတာ့ ဝိတ္က်ဖိုု ့ အင္မတန္ခက္တဲ့သူ  မွန္းထားတဲ့ ၁၀ ေပါင္က်ဖိုု ့ဆိုုရင္ ၂ ႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူရမလားမသိ။ ဘာပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ၁ ေပါင္က်တာကိုုက ဝမ္းသာစရာပါပဲေလ။

စန္းထြန္း
စက္တင္ဘာ ၁၀၊ ၂၀၁၇။

No comments: