ေမြးရပ္ေျမ



ဟိုင္းၾကီးကၽြန္းကို အေဝ:က လွမ္းၿမင္ရစဥ္။



ျမန္မာျပည္အေနာက္ေတာင္ဖက္စြန္း နဂေ႐.အငူနားမွာ တည္႐ိႇတယ္. ဟိုင္းၾကီးကၽႊန္းေလးက တို.ရဲ. ေမြးရပ္ေၿမေလးပါ။ ရခိုင္က ေမတို.ရြာမွာ ေမြးဖြားခဲ.ေပမယ္. ေျခာက္လသမီးကတည္းက ဒီမွာႀကီးၿပင္းခဲ.ေတာ. ဟိုင္းႀကီးကၽႊန္းက တို.ဇာတိလိုပါပဲ။ ၿမန္မာသမို္င္းမွာေတာ. အဂၤလိပ္ အေရွ.အႏိၵယ ကုမၸဏီက ေရေၾကာင္းအခ်က္အခ်ာက်တယ္. ဟို္္င္းၾကီးကၽႊန္းမုာ အခိုင္အမွာ တပ္စြဲထားလို. ၁၇၅၉မွာ အေလာင္းဘုရားက တိုက္ခိုက္သိမ္းယူတယ္။

အေဝးကၾကည္.ရင္ ဆင္တစ္ေကာင္ဝပ္ေနပံု။ ဆင္ေတြထဲမွာ စြယ္စံုဆင္ထက္ ဟိုင္းဆင္က ခြန္အားၾကီးတယ္။ ဟိုင္းၾကီးဆိုတာ ဟိုင္းဆင္ၾကီးေပါ့။ ထူးဆန္းတာက ကၽႊန္းေပၚ ဆင္ရုပ္တင္လို. မရတာ။ ငယ္္္ငယ္က ပိုက္ဆံစုဖို. ဆင္ရုပ္ဝယ္တာ အိမ္နားက လူၾုကီးေတြက လႊင္.ပစ္လိုက္ ဆိုလို. လႊင္.ပစ္လိုက္တာ ဘာဆက္ၿဖစ္မယ္ဆိုတာ စမ္းေတာင္မစမ္းလိုက္ရဘူး။

ဟိုင္းၾကီးကႊ်န္းနဲ ့ နာရီဝက္ေလာက္ ေမာ္ေတာ္ ေမာင္းရတယ့္ အေဝးမွာ လိပ္ကြ်န္းလို ့ ေခၚတယ့္ သမီးလွကြ်န္း ရိွတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက လိပ္ဥေတြ စားရတယ္။ လိပ္ဥက စိမ့္တယ္။ ေနာင္ေတာ့ လိပ္ဥ မစားရေတာ့ဘူး။ လိပ္ကြ်န္းမွာ လိပ္သုေတသနဌာန ရိွတယ္။ ဝန္ထမ္းေတြပဲ ရိွတယ္။ မၾကီးကေရာက္ဖူးတယ္။ သူ ့သူငယ္ခ်င္းအေဖက အဲဒီက ဝန္ထမ္းေလ။ တို ့ေတာ့ တခါမွ မေရာက္ဖူးဘူး။ လိပ္မၾကီး ဥဥၿပီးရင္ သူတို ့ေတြက လိပ္မၾကီးကို တက္စီးၾကသတယ့္။ ခုမွ လိပ္မၾကီးခမ်ာ ဥဥၿပီး ပင္ပန္းေနတာကို သူတို ့ မညာမတာ တတ္စီးတယ္ဆိုၿပီး သနားေနတယ္ေလ။

ဟို္င္းၾကီးက ေတာင္နဲ ့ပင္လယ္နဲ ့ သာယာပါတယ္။ ရြာထိပ္ေတာင္မွာ အေလာင္းစည္သူမင္း တည္ထားတယ့္ ဘုရားရိွတယ္။ ေတာင္ထိပ္ကေနၾကည့္ရင္ ပင္လယ္ေရၿပာၿပာေတြ ပတ္လည္ ဝိုင္းေနၿပီး အေဝးမွာ ရိုတယ့္ ၿပင္ခရိုင္ကႊြ်န္း ေတာင္ေတြနဲ ့ စိမ္းညိုူ ့ေနတယ္. ဟိုဖက္ကမ္းကို ေတြ.ရတယ္။ တရုတ္စကားပန္းအၿဖဴ အနီပင္ေတြနဲ ့ တေတာင္လံုးေမႊးေနတတ္ပါတယ္။ အခါၾကီးရက္ၾကီးေတြဆိို ဘုရားေတာင္ေပၚတက္ၾကတယ္။ အတက္တုန္းက ေလွကားထစ္ေတြေရၿပီး တက္ၾကေပမယ့္ အဆင္းဆိုရင္ ေဘးလမ္းကေန အရိိွန္နဲ ့ ေၿပးဆင္းၾကတယ္။ ၿပီးရင္ ေသာင္ဖက္ကို လမ္းေလွ်ာက္ၾကမယ္။



ဟိုင္းၾကီးဘုရားေတာင္

အနီးအနားက မရမ္းကြင္း ငေၿပမ ဇီးခိွ်ဳင္ ကံခွ်ိဴင္ ရြာေတြကို ေဖာက္သည္ေပးတယ့္ ဆိုင္ေတြနဲ ့ ေရာင္ဝယ္ေဖာက္ကား စည္ကားတယ္။ ဟိုင္းၾကီးသူဟိုင္းၾကီးသားေတြက ေခတ္မွီၾကတယ္။ ညေန ပုသိမ္သေဘၤာဆိုက္ခ်ိန္ဆိုရင္ ဝတ္ေကာင္းစားလွဝတ္ၿပီး သေဘၤာဆိပ္မွာ စည္ကားေနၿပီ။ အသစ္ေရာက္လာတယ့္ ဝထၳဳစာအုပ္ကို အလုယက္ ငွားၾကၿပီ။ ဒီအခ်ိန္ဆို ရြာတပတ္ ပတ္လိုက္ရမွ။

ဟိုင္းၾကီးက မုန္ ့ေတြလည္း စားေကာင္းတယ္။ ေဒၚတုတ္အေရၾကည္(တို ့ေဒသအေခၚ မုန္ ့တီ) ၊ မုန္ ့ေပါင္း ၊ ေခါပ်င္ ၊ မုန္ ့လိပ္ၿပာ ၊ မုန္ ့တၿပားၾကီး၊ ေဒၚၿဖဴအိ ၾကိဳမုန္ ့၊ လဖက္ရည္ ၊ မုန္ ့လံုးၾကီးေက်ာ္ ၊ မုန္ ့ဖက္ထုပ္။ လွည္းတန္းမွာ မုန္.ေပါင္းေတြ ့လို ့ ဝမ္းသာအားရ ဝယ္ၿပီးတီးလိုက္တာ လည္ေခ်ာင္းထဲ ဓားသိုင္းကၿပီး ဆင္းသြားတယ္။ ဟိုင္းၾကီးက မုန္ ့ေပါင္းက ႏူးည့ံလြန္းလို ့ ပါးစပ္ထဲတင္ ေပ်ာ္သြားတာ။

ဝါဆိုသကၤန္းကပ္ခ်ိန္ဆိုရင္ ရြာၿပင္ အပ်ိဳၾကီးဘုရားနားက ေရတံခြန္စမ္းမွာ ေရသြားကစားၿပီး ဝါဆိုပန္းခူးထြက္ၾကတယ္။ ေႏြရာသီမွာ ေရခန္းေနၿပီး မိုးရာသီမွ ေရက်တယ့္ ေရတံခြန္ေလးပါ။ ေတာင္ေပၚမွာ ေရကန္ရိွတယ္။ တခါမွ မေရာက္ဖူးဘူး။ မိုးရာသီ အဲဒီေရကန္ထဲ ေရမ်ားရင္ စီးလာၿပီး ေရတံခြန္စမ္း ၿဖစ္သြားတာ။
လူၾကီးေတြ ပန္းခူးထြက္ခ်ိန္မွာ တို ့ကေလးေတြက ေက်ာက္တံရွာထြက္ႀကတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေက်ာက္သင္ပုန္းေက်ာက္တံသံုးတုန္း။ မၾကီးေတာ့ ဝါဆိိုပန္းခူး ထြက္ဖူးတယ္။ ကႊ်တ္ေတြတြယ္တယ္လို ့ေၿဟတယ္။ ခုေတာ့ ေရတပ္က သိမ္းလိုက္လို ့ ေရတံခြန္စမ္းကို သြားခြင့္လည္း မရိွေတာ့ပါဘူး။ ေတာင္ေပၚမွာလည္း ဆည္ေဆာက္လိုက္လို ့ ေရတံခြန္ကလည္း ေရမက်ေတာ့ပါဘူး။ ေတာင္ေပၚကိုလည္း တက္ခြင့္မရိွေတာ့ဘူး။

တေပါင္းလဆန္းတစ္ရက္ကေန တေပါင္းလၿပည့္ေန ့အထိ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲက်င္းပတယ့္ ၿမတ္ေမာ္တင္စြန္းဘုရားပြဲေတာ္ကေတာ့ တနယ္လံုးအစည္ကားဆံုးပါပဲ။ ကုန္သည္ညီေနာင္ မဇိၽႊမေဒသမွာ ေဂါတမဘုရားရွင္ ခ်ီးၿမွင့္လိုက္တယ္. ဆံေတာ္ရွစ္ဆူကို ဒဂံုကို ပင့္ေဆာင္လာခိုက္ နဂေရ ့ အငူေရာက္ေတာ့ ေဖာင္ေတာ္ ရပ္တန္.သြားတယ္။ နဂါးမင္းက ေတာင္းဆိုလို ့ ဆံေတာ္ႏွစ္ဆူုကို ပူေဇာ္ဖို ့ ေပးခဲ့တယ္။ အေလာင္းစည္သူမင္း တို္္င္းခန္းလွည့္လည္ရာ ေမာ္တင္စြန္းဘုရားနားမွာ ေဖာင္ေတာ္ရပ္တန္ ့သြားတယ္။ ၾကိမ္စၾကာနဲ ့ ရိွက္ေမးေတာ့ နဂါးမင္းက လာေလွၽွာက္တယ္။ ပ်က္စီးေနတယ့္ ဘုရားကို လူတရစ္ နဂါးတရစ္ တည္တယ္လို ့ ဆိုပါတယ္။ ဘုရားပြဲကို လူဘယ္ေလာက္လာလာ ေတာင္က လူက်ပ္တယ္လို ့ မထင္ရပါဘူး။ ပင္လယ္ထဲက ေက်ာက္ေဆာင္ေတြက ဘုရားေတာင္ဆီ ဦးခိုက္ၿပီး ေတာင္ကိုခိုင္မာေအာင္ ပ့ံပိုးေအာင္ လုပ္ေပးေနတာေတြက ထူးဆန္းပါတယ္။

ဒီအခ်ိန္ဆို ကမ္းနားတန္းမွာ ဆို္င္ေတြ အစီအရီ။ ေမာ္တင္ဘုရားပြဲတေခါက္မွမဆင္းလိုက္ရရင္ပဲ မၿပည့္စံုဘဲ တခုခုလိုေနသလို ခံစားရပါတယ္။ ေမာ္တင္ပြဲအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ခ်ဴပ္ထားတယ့္ အကႌ်အသစ္ေတြနဲ ့ ဟန္ေရးတၿပၿပေပါ့။ ၿမိဳ ့ကို အေရာက္အေပါက္နည္းတုန္းကေတာ့ ဒီအခ်ိန္ေရာက္မွပဲ လိုအပ္တာကို ဝယ္ရၿခမ္းရတာမဟုတ္လား။ အနယ္နယ္အရပ္ကလာေရာက္ေရာင္းခ်တယ့္ ဆိုင္ခန္းေတြ ရုပ္ရုင္ ဇာတ္ပြဲေတြနဲ ့ ၾကက္ပ်ံမက် စည္ကားလွပါတယ္။ ကၽႊန္ေတာ့္မမပုသိမ္သူသီခ်င္းေတြကလည္း ေနရာအႏွံ ့ ပ်ံ ့လႊင့္ေနၿပီ။ ေမကေတာ့ လၿပည့္ေန ့မွ ေလွ်ာ့ပင္းထြက္ေလ့ရိွတယ္။ ေနာက္ဆံုးေန ့ဆိုရင္ ေစ်းသည္ေတြက ပစၥည္းေတြၿပန္မသယ္ခ်င္လို ့ ေလွ်ာ့ေစ်းနဲ ့ ေရာင္းေလ့ရိွတယ္။ လၿပည့္ေက်ာ္တရက္ေန ့မွာေတာ့ ဘုရားပြဲေတာ္ကအညစ္အေၾကးေတြကို ဒီေရက တိုက္ခ်ၿပီးေဆးေၾကာေလ့ရိွတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ေမာ္တင္မွာ ေဘာကြင္းနဲ ့ ေရကူးခြင့္ ၿပဳတယ္။ ေနာင္ မူးၿပီး ပင္လယ္ထဲ ေမ်ာတယ့္သူမ်ားလာလို ့ ကူးခြင့္ပိတ္လိုက္တယ္။ ဇီးခ်ိဳင္ ကံခ်ိဳင္ ဖက္မွာပဲ ကူးခြင့္ၿပဳတယ္။ အဲဒီဖက္မွာ ေရကပိုၿပာၿပီး ပိုသန္ ့တယ္။ ဇီးခ်ိဳင္ငါးပိက နာမည္ၾကီးတယ္။



ေမာ္တင္ေရက ၿပာလဲ့ေနလိုက္တာ

ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဝင္းကတခုတည္းေပမယ့္ ေက်ာင္းေဟာင္း ေက်ာင္းသစ္ဆိုၿပီး ႏွစ္ေက်ာင္းရိွပါတယ္။ ငယ္ငယ္က ဝါဆိုသကၤန္းကပ္ ပြဲဆိုရင္ ေမက လိုက္ခြင့္ မၿပဳဘူး။ ဝါဆိုသကၤန္းကပ္ပြဲခိ်န္ဆိုရင္ ေက်ာင္းေဟာင္းေက်ာင္းသစ္ ရန္ၿဖစ္ေနၾကေလ။ ေက်ာင္းေဟာင္းဖက္ကလူကလည္း တို ့က အကႌ်အသစ္ဆိုရင္ေတာင္ ေဟာင္းေအာင္ ဘီရိုထဲ ထည့္ၿပီးမွ ဝတ္တာတဲ့။ ခုေတာ့ ရန္မၿဖစ္ေတာ့ဘူးလို ့ ၾကားတယ္။

ဟိုင္းၾကီးမွာ အေတာ္ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတယ္။ ေရတက္ခ်ိန္ဆို ေရကူးၾက။ လႊင့္ပစ္ထားတယ့္ ဓနိေဟာင္းေတြ ေကာက္ၿပီး တဲေဆာက္ၾကတယ္။ စိန္ေၿပးတမ္း၊ ထုပ္ဆီးထိုးတမ္း၊ ၾကိဳးခုန္တမ္း၊ ဇယ္ေတာက္တမ္း ေဆာ့ၾကတယ္။ ဇယ္ဆိုတာ မန္က်ည္းေစ့ကို ေခၚတာပါ။ ေၿမၾကီးထဲ တြင္းတူးၿပီး ဇယ္ေတြကို တြင္းထဲဝင္ေအာ္ လက္နဲ ့ေတာက္ရတာ။ တခါတေလ ဇယ္ေတြကို မီးဖုတ္ အစားေကာင္းတာ ဗိုက္ေအာင့္တတ္ေသးတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းက တီဗီကလည္း ေပၚခါစ အိမ္တိုင္းမွာလည္း မရိွ တီဗီဂိမ္းကလည္း မေပၚေသး ကားေတြ ဆိုင္ကယ္ေတြကလည္း ဒီေလာက္ မေပါေသးဆိုေတာ့ အိမ္မွာ မေနဘဲ လမ္းေပၚမွာ အခ်ိန္တိုင္း ေဆာ့ေနတာပဲ။ ထမင္းစားဖိ္ု ့ေတာင္ အိမ္က လာေခၚယူရတယ္။ ကမ္းနားလမ္းအိမ္မွာ ၾကက္မကဥဥလိုက္ တို. ့ေတြက ယူေၾကာ္စားလိုက္။ တစ္ဥေတာ့ ခ်န္ထားရတယ္။ မခ်န္ထားရင္ မဥေတာ့ဘူး။ ဓာတ္ဘဲလို ့ေခၚတယ့္ မီးနဲ ့ေဖါက္တယ့္ ဘဲေတြ လာေရာင္းရင္ ဝယ္ၿပီးေမြး။ ၿပီးရင္ သက္ဆိုးမရွည္ၿပန္ဘူး။

ကမ္းနားလမ္းက အိမ္ေတြဖ်က္ရ ရြာသစ္ေရာက္ေတာ့ လယ္ကြင္းေတြထဲ သြားေဆာ့ၾကတယ္။ လယ္ေတြကို ေရတပ္ကသိမ္းထားေတာ့ လယ္မစိုက္ေတာ့တယ့္ ကြင္းၿပင္ၾကီးက တို ့ေတြအတြက္ကေတာ့ ေဆာ့စရာ ေနရာၾကီးေပါ့။ အနီးက ဇီးၿဖဴေခ်ာင္းရြာက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသံုးေက်ာင္း ရိွတယ္။ မရမ္းေခ်ာင္ေက်ာင္း သရက္ေတာေက်ာင္းနဲ ့အလယ္ေက်ာင္း(နာမည္ မမွတ္မိေတာလို ့)။ ရခိုင္စကားကို ေက်ာက္ၿဖဴသံဝဲဝဲနဲ ့ ေၿပာၾကၿပီး လယ္ယာလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ၾကတယ္။ မရမ္းေခ်ာင္ေက်ာင္းနားက ေကာက္ရိုးပံုေပၚ သြားေဆာ့ၾကတယ္။ ဆီးၿဖဴသီးေတြ သြားေကာက္ၾကတယ္။ မိုးရြာရင္ လယ္ကြက္ေတြထဲမွာ ေမွ်ာ့ေတြရိွလို ့ လယ္ထဲေရဆင္းကူးဖို ့ေတာင္ ခပ္ေၾကာက္ေၾကာက္ရယ္။ေဖက ၾကက္မသံုးမ ေမြးထားတယ္။ စြန္ေတြလာရင္ ေၿခာက္ရတယ္။ ၾကက္မကလည္းေအာ္ၿပီး သူ ့ကေလးေတြ ေခၚ။ ၾကက္ေပါက္စေလးေတြက ခ်စ္စရာေကာင္းလို ့သြားကိုင္ရင္ သေဘာမေကာင္းတယ့္ ၾကက္မက လိုက္ဆိတ္လို ့ ေၿပးရေသးတယ္။

ေနာက္ေတာ့လယ္ေတြ တကယ္သိမ္းလိုက္လို ့ ေတာင္သူေတြ လယ္မလုပ္ရေတာ့ဘူး။ သူငယ္ခ်င္း ခင္သီတာေထြးတို ့ လယ္ေတြ အသိမ္းခံရတယ့္ အထဲ ပါသြားတယ္။ အစက ဟိုင္းၾကီးမွာ အိမ္ငွားေနရာကေန လယ္သိမ္းလိုက္လို ့ အိမ္ငွားမေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ ဇီးၿဖဴေခ်ာင္းကေန ဟိုင္းၾကီးထိ တစ္နာရီသာသာ ခရီးကို တေန ့ႏွစ္ၾကိမ္ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး ေက်ာင္းတတ္ရတယ္။ စာေတာ္တယ့္သူဟာ ပင္ပန္းလို ့ စာမက်က္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ အဆင့္ေတြ က်သြားတယ္။ ရြာသစ္ေရာက္မွဘဲ ႏြားေတြ လယ္ေတြ အပင္ေတြ ေၿမၾကီးနဲ ့ ပိုနီးသြားတယ္ ဆိုပါေတာ့။

စံထူးစံၿပအဏၰဝါကေတာ့ ရြာသစ္ကေန နာရီဝက္ေလာက္ေဝးတယ္။ စံထူးရြာထိပ္မွာ ရိွတယ္.ေၿမေပၚနည္းနည္းေပၚေနေသးတယ္. အဂၤေတေလးက အေရွ ့အိႏိၵယ ကုမၸဏီရံုးစိုက္ခဲ့တယ့္ အမွတ္အသားအၿဖစ္ က်န္ေတာ.တယ္။



ရခိုင္ မာန္ေအာင္အဆက္အႏႊယ္ေတြၿဖစ္ၿပီး လယ္ယာလုပ္ကိုင္ၾကတယ္။ အသစ္ခ်ေပးတယ့္ေနရာက ရြာနဲ ့ အေတာ္ေဝးတယ့္ ရႊံ ့ေတာထဲမွာ။ ရြာနဲ ့နည္းနည္းနီးတယ့္ ေနရာမွာ ေၿမကြက္ဝယ္ၿပီး အိမ္ၿပန္ေဆာက္။ ေရခပ္တာ ေဝးလို ့ ေရထရက္ေတြဆို ေလွနဲ ့ အဝတ္ေလွ်ာ္ ေရခပ္။ ေရမရွားေပမယ့္ ေရခပ္ရတာ ေဝးလို ့ ေရရွားတယ္။ ဆန္ေဆးေရကို မလႊတ္ပစ္ပဲ ပန္းကန္ေဆးဖို ့ ခ်န္ထားရတယ္။ ေရထရက္ဆို ေရတြင္းက ေရေတြက ငန္ၿပၿပ ၿဖစ္ေနတတ္တယ္။ ရြာထဲနဲ ့လည္းေဝး ရြာထဲက ကေလးေတြ စကားလည္း နားမလည္လို ့ တို ့ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ အတူတူေဆာ့။ အတူတူဖ်ား။ တုပ္ေကြးခ်ိန္ဆို တနယ္လံုးက ကေလးေတြ ဟိုဖက္ကမ္းက ဆရာဝန္ၾကီး ဦးဝင္းၾကည္အိမ္ ေရာက္လာၾကၿပီ။ ေရတက္ခ်ိန္ဆို ေဘာ့သီးႏွစ္လံုးၾကိဳးခ်ည္ၿပီး ေရကူးၾကၿပီ။ ေရက်ခ်ိန္ဆို ေရတအားစီးလို ့ ေမ်ာပါသြားတတ္တယ္။ ေမက တို ့ေမာင္ႏွမေတြ ေရကူးရင္ ေစာင့္ေနတတ္တယ္။

ေနာက္ သစ္သားတံတား ခုေတာ့ ေဖတို ့ ဦးေဆာင္မႈနဲ ့ ကားဝင္ႏိုင္တယ့္ လမ္းၿဖစ္ေနၿပီ။ လမ္းကို ေရမတိုက္စားေအာင္ ေက်ာက္ၿပားေတြကို သကၠေသာင္(အဆိုေတာ္ ေဇာ္ပိုင္ဇာတိ)ကေန ဝယ္ၿပီး ကာထားတယ္။ ေရဆိုရင္လည္း ဘုန္းၿကီးေက်ာင္းကေန ပိုက္နဲ ့သြယ္ထားေတာ့ ႏွစ္ရက္တၾကိမ္ ေရလႊတ္ရင္ ယူထားလိုက္ရံုပဲ။ ေရလုပ္ငန္းပိုင္ရွင္ေတြနဲ ့ စည္ကားေနတယ္။ ပမၸဝတီေရတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္က အေၿခစိုက္ထားတယ္။ ငပုေတာၿမိဳ ့နယ္ ဟိုင္းၾကီးကႊ်န္းအုပ္စုကေန ဟိုင္းၾကီးကႊ်န္းၿမိဳ ့နယ္ခြဲ အၿဖစ္ တိုးၿမွင့္လိုက္ၿပီ။ ေဆးရံုရိွလာၿပီ။ ဆက္သြယ္ေရးအိပ္ခ်ိန္းရိွတယ္။ တနယ္လံုးမွာ ဝင္ေငြအမ်ားဆံုး အရွာေပးႏိုင္ဆံုး ေရႊတံဆိပ္ကို ရထားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဟမ္းဖုန္းေတြ ေပၚလာေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္တိုင္း ကမ္းရိုးတန္းဖုန္း ကိုင္ၾကတယ္။ ရွပ္ေၿပး(အၿမန္ယာဥ္)ေတြ ေပၚလာေတာ့ ရန္ကုန္ကို ေန ့ခ်င္းေပါက္ေရာက္ၿပီ။ သူေ႒းေတြ တတ္ႏိုင္သူေတြက ပုသိမ္၊ ရန္ကုန္မွာ အိမ္ဝယ္ထားၿပီး သားသမီးေတြကို ေက်ာင္းတတ္ခိုင္းၾကတယ္။ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ဆို ၿပန္လာၾကတယ္။

ငါးဖမ္းရာသီခ်ိန္ဆို အလုပ္သမားေတြက ပိုင္ရွင္ေတြဆီက ပိုက္ဆံေတြ လွည့္ပတ္ညာယူ။ အၿမင္ကတ္လို ့ ပိုင္ရွင္တေယာက္က ဆန္တအိတ္၊ ငါးတၿခင္း ရဲကို ေပးၿပီး ပိုက္ဆံေတြ ညာယူတယ့္ေကာင္ကို အခ်ဳပ္ထဲ တလေလာက္ ဆြဲစိထားတာ မွတ္ကေရာ။ ေနာက္ေတာ့လည္း ဒီပိုင္ရွင္နဲ ့ ဒီအလုပ္သမားေတြ ၿပန္ၿပီး တည့္ေနၿပန္ေရာ။ ေပးကမ္းထားေတာ့ ရဲေတြကဆရာၾကီး အကူအညီလိုရင္ေၿပာတယ့္။ အခ်ိန္မေရြး ကူညီဖို ့ အဆင္သင့္ပဲ။ အရာရိွစာေမးပြဲေၿဖဖို ့စရိတ္ကို ရပ္ရြာက ေထာက္ပံ့ရေသးတာ။ အိမ္မွာ ဟင္းစားမရိွဘူးဆိုရင္ ဝင္လာတယ့္ ေမာ္ေတာ္ကိုဆင္းၿပီး ငါးတေကာင္ သြားေတာင္းလိိုက္ရံွပဲ။

ေမာ္ေတာ္ေတြ ပင္လယ္ထဲ ငါးဖမ္းထြက္ရင္ ေရတပ္ကို ေဆးလိပ္တဘူးနဲ ့ ပိုက္ဆံေပးရတယ္။ ဒါမွ လတ္မွတ္ထိုးေပးတာ။ ေမာ္ေတာ္ေတြ ကမ္းဝင္လာရင္လည္း ငါးေတြ ေပးရတယ္။ ဆားေပါ့ေၿခာက္ ေတာင္းလို ့ ဖြတ္ထားရေသးတယ္။ ဆားေပါ့ေၿခာက္က ေစ်းေကာင္းတယ္။ လစဥ္ ၿမန္မာ့ေရေၿမပိုင္နက္ကို ေစာင့္ေရွာက္ခ စလင္းပိုင္ေၾကးကို ပိုင္ရွင္ေတြက ေမာ္ေတာ္တစင္း ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီး ထည့္ရတယ္။ ဌာနခ်ဳပ္မွဴးနဲ ့ ေပါင္းၿပီး ပုဇြန္ေလလံပစ္တာ ရိွေသးတယ္။ ဌာနခ်ဳပ္မွဴးကို သိန္းငါးဆယ္ေလာက္ လာဘ္ထိုးၿပီး ကႊ်န္းနား ဖမ္းမိတယ့္ ပုဇြန္မွန္သမွ်ကို အဲဒီဒိုင္ပဲ သြင္းရတယ္။ ေစ်းကေတာ့ ေပါက္ေစ်းဘယ္ရပါ့မလဲ။ ေၿပာင္းသြားတယ့္ ဌာနခ်ဳပ္မွဴးက ေနာင္ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္သာ ဟိုင္းၾကီီးမွာ ဆက္ေနရရင္ တသက္စားမကုန္ဘူးတယ့္ေလ။ အေကာင္ၾကီးၾကီး ေတြလာရင္ ေမာ္ေတာ္တစင္း ဘယ္ေလာက္ထည့္ဆိုၿပီး ေကာက္ၿပီး ရပ္ရြာက ေကြ်းေမြးရတာ။ တခါက အေကာင္ၾကီးၾကီးတေကာင္ လာလိုက္တာ ညေနစာ တညေနအတြက္ သိန္းႏွစ္ဆယ္ေလာက္ ကုန္သြားတယ္ ၾကားတယ္။ ေတာင္ေပၚမွာ မိုတယ္ ရိွတယ္ ေၿပာတယ္။ အလည္ သြားခ်င္ရင္ ခြင့္ၿပဳမိန္ ့ ေတာင္းရတယ္။ ေက်ာင္းက တခါသြားတာ ေနမေကာင္းလို ့ မလိုက္လိုက္ရဘူး။ လိုုက္ခြင့္ရခဲ့ရင္ တုတ္စရာ အတင္းတခုရၿပီ။

ရြာၿပင္ထြက္ရင္ ပင္လယ္။ အုန္းသံုးပင္အထိ ေလွ်ာက္ဖူးတယ္။ လမ္းတေလွ်ာက္ ကဏၰန္းနီနီေတြက အေဝးကၿမင္ရတာ အနီေရာင္ ေကာေဇာ ခင္းထားဘိအလား။ ေမာင္ေမာင္ကေတာ့ ကႊ်န္းတပတ္ ဆိုင္ကယ္နဲ ့ ပတ္ဖူးတယ္။ ဟိုင္းၾကီးရြာနားအေရာက္မွာ ေတာင္ေပၚက က်လာတယ့္ ေခ်ာင္းေရက ၾကည္စိမ္းေနတာပဲတယ့္။ ေတာင္ေပၚက ေရကန္က က်လာတာ ထင္တယ္။

ပင္လယ္သူမို ့လို ့ ကမ္းေၿခသြားမယ္ဆိုရင္ သိပ္မလိုက္ခ်င္ဘူး။ ပင္လယ္က တို ့အတြက္ မထူးၿခားဘူးေလ။



စံထူးအဏၰဝါနားက ပင္လယ္

ေတာင္ေတြသြားမယ္ဆိုလို ့ကေတာ့ လိုက္ၿပီးသားပဲ။ ဟိုင္းၾကီးက စင္ကာပူလိုပဲ။ ဘာမွ မထြက္ဘူး။ ေဘးရြာေတြက လာေရာင္းမွ စားရတယ္။ ရြာသားေတြထက္ တၿခားက ေၿပာင္းလာတယ့္သူေတြက အေကာင္ၿဖစ္ေနေတာ့ တၿခားရြာသားဆိုၿပီး မၾကည္ဘူးေလ။ တၿခားရြာသားေတြေၾကာင့္ပဲ တိုးတက္လာတာေလ။

ဟိုင္းၾကီးတကႊ်န္းလံုးမွာရိွတယ့္ စာသင္ေက်ာင္းမွန္သမွ် တို ့မတတ္ဘူးတယ့္ ေက်ာင္းမရိွဘူးလို ့ တို ့က ဂုဏ္ယူေလ့ရိွတယ္။ ဟိုင္းၾကီးသြားရင္ စံၿပသားလို ့ ၿမင္ၿပီး စံၿပမွာေနရင္ ဟိုင္းၾကီးသားလို ့ အၿမင္ခံရတယ့္ တို ့ေတြပါ။ တကယ္ေတာ့ ဟိုင္းၾကီး၊ ရြာသစ္၊ စံၿပမွာ ေနဖူးတယ့္ ဟိုင္းၾကီးကႊ်န္းသူေလးပါ။ ဘာလိုလိုနဲ ့ ဟိုင္းၾကီးမၿပန္ၿဖစ္တာ ေလးႏွစ္ေတာင္ ရိွပါေရာလား။ ေတာင္ေတြ ပင္လယ္ေတြနဲ ့ဟိုင္းၾကီးကႊ်န္းေလးက အရင္လို သာယာၿမဲ သာယာဆဲ။ ဟိုင္းၾကီးသားေတြကလည္း အရင္လို ေဖာ္ေရြၾကဆဲ။ ပင္လယ္ေလကလည္း အရင္လို သန္ ့ရွင္းလတ္ဆတ္ဆဲ။

1 comment:

Anonymous said...

Good day! I could have sworn I've been to this site before but after checking through some of the post I realized it's new to me.
Anyways, I'm definitely glad I found it and I'll be bookmarking
and checking back frequently!

My webpage :: Dubstep